Op dinsdag 9/01/2018 werd de nieuwe JCB JS110 W TAB hydradig geleverd ter vervanging van hun verouderde O&K 14 bandenkraan.
Na inschrijven op het bestek en demonstratiedag werd gekozen voor de nieuwste 11 ton bandenkraan van JCB.
Waarom de JCB hydradig tegenover andere bandenkranen?
1. Rijsnelheid max 40 km/u.
2. Onevenaarbare stabiliteit door de 8 ton onderwagen en 3 ton bovenwagen. Dit resulteert in uitzonderlijk stabiel rijcomfort op de weg. Dit nogmaals gecombineerd met de standaard giekvering, neemt het badeendgevoel van een standaard bandenkraan helemaal weg.
Ook tijdens het werk zorgt dit voor een veel groter stabiliteitsgevoel bij het heffen van lasten tot 1 ton met uitgestrekte arm van 7m.
3. Grote service intervallen van 500 uren voor de smering van de bussen. Dit wordt verkregen doordat standaard de hydradig werkt met zelfsmerende bussen voorzien van grafiet. Tevens ook een laag brandstofverbruik van 5 liter per draaiuur.
4. Wendbaarheid: 2-wiel, 4 wiel of krabbesturing simpelweg te selecteren via 1 knop in de cabine. Permanent 4-wiel hydrostatisch aangedreven. Geen enkel terrein te zwaar voor de hydradig.
Max breedte van 2,42m bij elke positie van de bovenwagen. De slanke bovenweg komt max. 12cm buiten het chassis waardoor de machinist zich geen zorgen moet maken over wat er achter zich gebeurd.
5. De hydradig kan uitgerust worden met een achteruitrijcamera, maar wordt nooit optioneel gekozen door de klant. Waarom? Exceptioneel zicht vanuit de cabine over het gehele chassis.
Om het in de woorden te zeggen van de machinist Aaron tijdens de aflevering vandaag:
“Het is toch machtig om te werken met zo’n zwaar toestel waarbij je alle 4 de banden ziet vanuit de cabine. Zo zal ik mij minder zorgen moeten maken over wat er rond mij gebeurd en kan ik me beter concentreren op het werk met de kraan zelf”
Fijne woorden om te horen van een tevreden machinist. Vandaele Machinery wenst de gemeente Avelgem veel rij- en werkplezier met de nieuwe JCB JS110 W TAB hydradig!